HOMEGURU Sdn Bhd, syarikat yang memperkenalkan portal hartanah
HomeGuru (www.homeguru.com.my) komited membantu ejen hartanah dan orang
ramai yang ingin memiliki kediaman apabila merancang melabur kira-kira
RM15 juta bagi tujuan pemasaran portal itu di negara ini dalam tempoh
tiga tahun.
Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Steve Melhuish
berkata, menerusi portal HomeGuru, orang ramai mudah menggunakan semua
maklumat disediakan di dalam laman terbabit.
Katanya,
walaupun portal itu baru diperkenalkan Januari lalu, namun sambutan
diterima sangat menggalakkan, malah seramai 5,000 ejen sudah berdaftar
dengan lebih 50,000 hartanah ditawarkan kepada orang ramai.
“Kami akan memberi tumpuan terhadap pengiklanan dan promosi di
semua media massa bagi memperkenalkan HomeGuru di seluruh negara. Kami
tidak hanya fokus kepada hartanah di ibu kota, tetapi lebih menyeluruh
dan paling penting orang ramai berpeluang meninjau atau membeli hartanah
di luar negara.
“Malah syarikat utama HomeGuru iaitu
AllProperty Media Pte Ltd adalah peneraju jaringan portal hartanah di
Asia dan mempunyai rakan kerjasama dengan tujuh negara seperti
Singapura, Indonesia, Hong Kong, India, Australia dan Macau,” katanya.