Portal HomeGuru salur maklumat miliki rumah

HOMEGURU Sdn Bhd, syarikat yang memperkenalkan portal hartanah HomeGuru (www.homeguru.com.my) komited membantu ejen hartanah dan orang ramai yang ingin memiliki kediaman apabila merancang melabur kira-kira RM15 juta bagi tujuan pemasaran portal itu di negara ini dalam tempoh tiga tahun.
Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Steve Melhuish berkata, menerusi portal HomeGuru, orang ramai mudah menggunakan semua maklumat disediakan di dalam laman terbabit.

Katanya, walaupun portal itu baru diperkenalkan Januari lalu, namun sambutan diterima sangat menggalakkan, malah seramai 5,000 ejen sudah berdaftar dengan lebih 50,000 hartanah ditawarkan kepada orang ramai.
“Kami akan memberi tumpuan terhadap pengiklanan dan promosi di semua media massa bagi memperkenalkan HomeGuru di seluruh negara. Kami tidak hanya fokus kepada hartanah di ibu kota, tetapi lebih menyeluruh dan paling penting orang ramai berpeluang meninjau atau membeli hartanah di luar negara.

“Malah syarikat utama HomeGuru iaitu AllProperty Media Pte Ltd adalah peneraju jaringan portal hartanah di Asia dan mempunyai rakan kerjasama dengan tujuh negara seperti Singapura, Indonesia, Hong Kong, India, Australia dan Macau,” katanya.